خوراک جذابی که منتظرش بودی!
خوراک جذابی که منتظرش بودی!
✍? روزانه انبوهی از مطالب دروغ و بیپایه و اساس در فضای مجازی منتشر میشه.
? خیلیا، مثل آب خوردن، این مطالب رو باور میکنن!
?? و میلیونها چت و کامنت درباره اون مطلب، روانه فضای مجازی میشه.
⁉️ اما چرا بعضیا سادهلوحانه هر چیزی رو باور میکنن؟ ?
?? چون نویسنده و طراح این مطالب، دقیقا چیزی رو منتشر میکنه که مخاطب «دوست داره» دنبال کنه!
⚙️ طراحان چرندیات مجازی، مخاطبان خودشونو خوب میشناسن و دقیقا محتوایی رو نشر میدن که مخاطب منتظرش بوده…
? یه خوراک جذاب برای ذهن مخاطبِ هدف. ?
✅ مردم اساسا دوست دارن مطالبی که در جهت تمایلات و افکارشون هست، بپذیرند و باور کنند.
? یعنی اگه یه مطلب، ذهنیت ما رو تایید کنه، ناخداگاه، دوست داریم، اون خبر رو باور کنیم، قبل از اینکه راست و دروغش مشخص بشه.
? حالا فقط کافیه یکی بیاد دقیقا همون مطلبی رو منتشر کنه که افکار ما رو تایید میکنه.
مطلبی که تصورات فعلی ما رو کامل میکنه.
⬅️ فرض کنید شخصی نسبت به سپاه پاسداران ذهنیتی منفی داره، این شخص اگه با مطلبی علیه سپاه برخورد کنه، به احتمال زیاد، سریع اون خبر رو میپذیره.
?? و حس میکنه برای درستیِ طرز فکرش، مدرک پیدا کرده.
? حالا راهکار چیه؟
ساده است؛ هر چیزی رو باور نکنید.
?? جدا از اینکه در جهت ذهنیت شما باشه یا نه.
?? در راستای سلیقه، اعتقاد و طرز فکر شما باشه یا نه.
✔️ به خودتون فرصت بدید تا راست و دروغش معلوم بشه.
?? پس اگه با سپاه مشکل داری، دلیل نداره هر مطلبی ضد سپاه خوندی، باور کنی.
?? اگه از آمریکا بدت میاد، قرار نیست هر چی علیهاش منتشر شد، درست باشه./جریان ارزشی لبیک
ــــــــــــــــ
? در پرتگاه مجازی، مجهز باش…
تشخيص فرق بين شيعه و غيرشيعه
تشخيص فرق بين شيعه و غيرشيعه❓
? تشخيص فرق بين شيعه و غيرشيعه با عمل هريك به برنامه رهبرانشان ممكن است. فرق را در جانب مثبت بايد جستجو كرد نه در جانب منفي.مثل دو بيماركه يكي به طبيب حاذق و ديگري به ناشي مراجعه وبه درمانها بي توجه باشند.آنگاه اولي بكويد چرا عليرغم مهارت طبيب مريض مانده ام.
? فرق بين شيعه و غيرشيعه وقتي آشكار مي گردد كه شيعه به برنامه اي كه رهبرانش به او داده اند عمل بكند، و غيرشيعه هم به برنامه ي ديني خودش عمل كند، آن وقت تقدم شيعه برغيرشيعه هم در دنيا و هم در آخرت روشن مي گردد.
?فرق را در جانب مثبت بايد جستجو كرد نه در جانب منفي. نبايد گفت، اگر شيعه و غيرشيعه برنامه هاي مذهبي خود را زيرپا بگذارند بايد تفاوت داشته باشند، و اگر تفاوتي نباشد پس چه فرقي ميان شيعه و غيرشيعه هست.
? اين درست مثل آن است كه دو بيمار به طبيب مراجعه كنند، يكي به طبيب حاذق مراجعه كند و دومي به طبيب غيرحاذق؛ ولي وقتي كه نسخه را از طبيب دريافت داشتند هيچ كدام عمل نكنند، آنگاه بيمار اول گلايه كند كه فرق بين من و بيماري كه به طبيب غيرحاذق مراجعه كرده چيست؟ چرا بايد من مريض بمانم، همان طوري كه او مريض مانده است، در حالي كه من به طبيب حاذق مراجعه كرده ام و او به طبيب غيرحاذق.
? همچنين صحيح نيست كه ما فرق علي عليه السلام را با ديگران به اين بگذاريم كه اگر ما به دستورهاي آن حضرت عمل نكنيم ضرر نبينيم، ولي آنها چه به حرف پيشواي خويش عمل كنند و چه عمل نكنند زيان مي بينند.
? تمثيلات و تشبيهات در آثار شهيد مطهري – صفحه: 134
ایراد گرفتن از شیعیان موجب ناراحتی ائمه و خدا می شود
? ايراد گرفتن از شيعيان، موجب ناراحتي ائمه و خدا مي شود، مانند بچه اي كه اگر از نوشته يا نقاشي اش ايراد بگيرند، تا مدت ها از آن دلخورمي ماند.
? عارف بالله مرحوم دولابي:
اگر از مشقي كه يك بچّه دبستاني نوشته يا نقّاشي كه كشيده است ايراد بگيري چنان به او بر مي خورد و اخم مي كند و از تو ناراحت مي شود كه ممكن است تا چهل سال بعد هم يادش نرود و بالاخره تلافي كند و تو را به همان خاطر بزند كه چرا صنع او را نكوهش كردي.
? بچّه كه اين طور است، خدا و اولياء خدا چطور؟ آيا جا دارد كه از صنع آنها ايراد بگيري؟ شيعيان و دوستان اميرالمؤمنين بچّه و فرزند و مصنوع ائمّه اند. اگر از آنها ايراد بگيري به صانع و خالق آنها بر مي خورد و آن وقت خودت ضرر مي كني.
? مصباح الهدي _ مهدي طيب _ جلد: 1 صفحه: 398
مواظب باشیم برای دو لقمه بیشتر؛ *علی فروش نشویم.*
#تلنگر
⭕️حضرت علی (ع) بعدازدرگذشت ابوذر غفاری نزد اصحاب خود فرمودند:
?من دلم خیلی بحال ابوذر می سوزد خدا رحمتش کند.
اصحاب پرسیدند چطور ؟
مولا فرمودند:
آن شبی که به دستور عثمان ماموران جهت بیعت گرفتن از ابوذر به خانه ی او رفتند چهار کیسه ی اشرفی به ابوذر دادند تا با عثمان بیعت کند.
ابوذر خشمگین شد و به مامورین گفت:
شما دو توهین به من کردید;
اول آنکه فکر کردید من علی فروشم و آمدید من را بخرید’
دوم بی انصاف ها آیا ارزش علی چهار کیسه اشرفی است؟
شما با این چهار کیسه اشرفی می خواهید من علی فروش شوم؟
تمام ثروت های دنیا را که جمع کنید و به من بدهید با یک تار موی علی عوض نمی کنم.
آنها را بیرون کرد و درب را محکم بست.
مولا گریه کردند و فرمودند:
به خدایی که جان علی در دست اوست قسم ،آن شبی که ابوذر درب خانه را به روی سربازان عثمان محکم بست سه شبانه روز بود او و خانواده اش هیچ نخورده بودند.
مواظب باشیم برای دو لقمه بیشتر؛ در این زمان *علی فروش نشویم.*
ارتباط پرخوری و استرس با افسردگی .... جدی بگیرید
✅نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد: پرخوری شدید و استرس با خطر افزایش افسردگی و نگرانی مرتبط است.
✅محققان دانشگاه ییل با اشاره به تحقیق انجام شده در این زمینه اظهار کردند: کتامینهای هوشبری علائم شبیه افسردگی را در موشهایی که با رژیم غذایی چرب تغذیه میشدند، معکوس میکند و به طور مشابه این دارو با افسردگی و نارساییهای سیناپسی که ناشی از استرس مزمن در انسان است، مقابله میکند.
✅به گفته رونالد دومان، نویسنده ارشد این مطالعه، تاثیرات رژیم غذایی پرچرب با استرس مزمن همپوشانی دارد و همچنین میتواند مانند اختلالات متابولیک از قبیل دیابت نوع دو، یک عامل موثر در ابتلا به افسردگی باشد.
✅در این مطالعه دانشمندان نشان دادند که کتامین میتواند به سرعت و شدت علائم افسردگی مزمن را در بیمارانی که در برابر عوامل ضدافسردگی مخصوص مقاومت نشان میدهند، کاهش دهد.
✅همچنین آنها دریافتند یک دُز واحد کم از کتامین آن علائم و اختلال در مسیرهای پیامرسانی mTORC را معکوس میکند.
?این پژوهش در مجله نوروفارماکولوژی منتشر شده است.
تقلید بدون آگاهی موجب تباهیست..
نمونه های زیادی داریم که طرف تو موسیقی یا نویسندگی و… استعداد داره
بعد مردم میان
تو زندگی
تو نحوه لباس پوشیدن
تو نحوه راه رفتن،
تو نحوه اکسیژن کشیدن
تو مسائل سیاسی
تو مشروب
تو سیگار
تو آرایش و…
ازش الگو میگیرن جز همون موسیقی یا نویسندگی
تقلید بدون آگاهی موجب تباهیست..
مدیریت بحران تکراری در پس تکرار
در مدیریت بحثی داریم با عنوان مدیریت بحران
بحران ها به دو دسته تقسیممیشوند.
اول: بحرانهای قابل پیش بینی مثل سیل
دوم: بحران ها غیرقابل پیش بینی مثل زلزله
مدیران و جامعه باید برای هر دو نوع بحران آماده باشند، اما در کشور ما عموما بحرانهای قابل پیش بینی هم توسط مدیران درست مدیریت نمی شود و خودشان بهبحران تبدیل میشوند.
مثلا استان گیلان قرنهاست که استان پر باران ایران است.
پاییز سومین فصل سال است.
باران پاییزی در گیلان زیاد است.
باران شدید در گیلان معابر را مسدود میکند.
باران کسب و کار و رفت و آمد مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.
این جملات بالا را مدیران نمیدانند؟
آیا مدیریت این مساله در ماههای گرم و بی باران سال کار غیرقابل پیش بینی است؟
یعنی مدیران ما نمیدانند که در پاییز گیلان هرساله مردم دچار مشکل میشوند؟
مدیر باید قبل از وقوع بحران، مساله را مدیریت کند نه اینکه پس از رخ دادن آن قهرمانانه وارد گود شود.
مثل همین ماجرای اخیر تحریمها، دشمن از ماهها پیش اعلام کرده بود که از این تاریخ اقدامات خود را شروع خواهد کرد اما در اینجا هم مسولین ما غافلگیر شدند.
پولداری و گدایی ...
استادی میگفت :
پولداری ؛
منش است و ربطی به میزان دارایی ندارد..
گدایی ؛
صفت است ربطی به بی پولی ندارد..
دانایی ؛
فهم و شعور است و ربطی به مدرک تحصیلی ندارد
احساس خاک بر سری
آمار سردِ خانههای سرد، طلاق واقعی و خاموش، جرائم، مشاجرات، بلوغ زودرس، تأخیر ازدواج و … وحشتناک است و ما متأسفانه آن قدر که به فکر تجملات زندگی هستیم، در پی رشد اخلاق و انصاف و صفات عالی انسانی در زدگی فردی و اجتماعی نیستیم.
امروز بی شک، رسانه ها مهمترین عامل زندگی پرتکلّف و تجمّل گرایی شده اند؛ یعنی مردم به ویژه جوان ها وقتی آن خانه ها، آن زندگی ها و آن ماشین های کذایی را در فیلم ها و زنجیره ها میبینند، با یک احساس فقر کاذب و کلی انتظارات نادرست تزریق شده رو به رو می شوند. این مسئله، کنار جیب خالی و تلاش نافرجامشان برای کامیابی به آنها احساس «کهتری» می دهد و به قول یکی از استادان روان شناس «احساس خاک برسری »! این بی فکری سازنده ها، این دل دادن به رسانهها و این همه انتظارات نادرست، خاک سیاه بر سر امید و آرزوهای جوانان ما نشانده است. همه باید کاری بکنیم.
مجله خانۀ خوبان، بهمن ۹۵، ص ۴۳.
آدم که خواهر نداشته باشه...
آدم که خواهر نداشته باشه!
انگار:
ماکارونی ته دیگ نداره
کباب نون داغ نداره
قرمه سبزی بو نداره
املت تخم مرغ نداره
والاااا
اون قدیما ... فتأمل
دیدید بعضی رستوران ها یا کبابی ها مخصوصا رو منقلشون دم در دنبه یا چربی خاصی رو کباب میکنند تا بوش تو پیاده رو بپیچه و افراد هوس کنند بیان بخرن
یا میزشون رو تو معرض دید عابران قرار می دن و رو شیشه شون رونمی پوشونن که غذا خوردن مشتری ها دیده بشه
چطوری دلشون میاد؟
وقتی کسی غذایی رو هوس کنه و بهش نرسه از آهش نمی ترسن؟
قدیما رستوران دارها مرام داشتند… رو شیشه رستوران رو از قسمت میز تا صورت رو برچسب می زدند که بقیه تصویری از غذا خوردن نبینند دلشون بخواد
قدیم کسی تو خیابون می خواست چیزی بخوره می رفت یه گوشه ای که کسی نبینه، خوردنیش یا نوشیدنیش رو می خورد.
آخه اون رهگذر چه گناهی کرده که باید مرغهای چرخان بریان رو ببینه؟ دیدن صحنه گاز زدن یک ساندویچ گنده برای اون رهگذر چه حسی رو میده؟
تو فرهنگ دینیمون هست که داری غذا می خوری مخلوق دیگه ای بلا نسبت مثل سگ مثلا اگر داره نگاه میکنه باید از غذات بهش بدی!
حالا کار به جایی رسیده که با خوردنمون هم پز میدیم.
حاج مرشد چلویی از اون عرفای صاحب دل بود که وقتی شاگرد مغازه ها میومدن برای اوستاشون غذا بگیرن می نشوندشون یه دست غذای مجانی هم به اونها میداد که وقتی اون غذای خوش عطر و طعم رو می برن دلشون نخواد!
قدیم وقتی بچه ای خوردنی داشت و جلوی بقیه می خورد و به کسی نمی داد بقیه بچه ها بهش می گفتند : زهرم توشه” یه اصطلاح ساده و بامزه است به ظاهر، اما کلی معنا توش نهفته است…. که اشاره به اثرات و عوارض ظاهری و باطنی این آه روی فرد داره.
فتأمل…
دنیا جای خطرناکیه
دنیا جای خطرناکیه
نه بخاطر کسایی که کار بد میکنن
بلکه بخاطر اونایی که میبینن
و کاری نمیکنن
مُرد راحت شد!!!
مگر چگونه زندگی میکنیم که تا کسی میمیرد میگوییم راحت شد !!
خانه های بزرگ اما خانواده های کوچک داریم ،
مدرک تحصیلی بالا اما درک پایینی داریم
بی هیچ ملاحظه ای ایام میگذرانیم اما دلمان
عمر نوح میخواهد !!
کم میخندیم و زود عصبانی میشویم
کم مطالعه میکنیم اما همه چیز را میدانیم !
زیاد دروغ میگوییم اما همه از دروغ متنفریم،
زندگی ساختن را یاد گرفته ایم
اما زندگی کردن را نه
ساختمانهای بلند داریم اما طبعمان کوتاه است
بیشتر خرج میکنیم اما کمتر داریم
بیشتر میخریم اما کمتر لذت میبریم
فضای بیرون را فتح کرده ایم اما فضای درون را نه
بیشتر برنامه میریزیم اما کمتر عمل میکنیم
عجله کردن را آموخته ایم
ونه صبر کردن را…!
مگر بیشتر از یکبار فرصت
زندگی کردن داریم…؟!
تو دنيا دو نوع نابينا هست
تو دنيا دو نوع نابينا هست، يكى اونايكه چشمشون كوره و يكى اونايكه تعصب چشماش رو كور كرده. گروه اول شايد يه روز بتونه ببينه، ولى گروه دوم هرگز
شیوه برخورد ائمه با فسادهای اقتصادی
حکومت چهارساله امام علی علیه السلام به عنوان امامی عادل که همگان به درستی و عدالت ایشان معترف اند، دارای ابعادی اقتصادی است به نحوی که نشان دهنده برخورد قاطع امام علی علیه السلام در مورد خطاها و فساد های اقتصادی والیان ایشان می باشد.
تاریخ همواره دارای نکات عبرت آموزی است و چون مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است، می تواند به سبک زندگی بهتر کمک کند. یکی از مشکلاتی که امروزه جامعه ما با آن مواجه است، اندوخته شدن ثروت به در میان یک افراد خاص و بهره برداری ایشان از بیت المال و همه آنچه به عنوان فساد اقتصادی و فیش های حقوقی نجومی یاد می شود، است.