تربیت نیرو
اگر در حین تبلیغ هر مسئولیتی را فراخور حال افراد به کسی واگذار کنید، علاوه بر پرورش نیروی زُبده، هستۀ مرکزی ارزشمندی از افراد ساخته اید.
برای ادارۀ جلسه قرآن، برای گردش کار کتابخانه محلی، برای تشکیل تیم ورزشی نوجوانان، برای مسئولیت اردوهای جذاب و برای ده ها کار دیگر افرادی را بگمارید و از آنها کار و تلاش بخواهید. بگذارید از همان اوان جوانی مسئولیت عواقب کار خویش را به عهده گیرند. آن گاه ببینید پس از مدتی چه آدم های با انگیزه ای اطراف شما را فراگرفته اند! شما در چنین شرایطی نشاط را که لازمه هر کار فرهنگی است به خوبی ایجاد کرده و به درستی حفظ کرده اید.
شرط بلاغ، چهل کلید طلایی در مدیریت تبلیغ، حسین سرو قامت، ص ۲۴.